یزدفردا:مدیر کل استاندارد استان یزد،در حضور معاونین،روسای ادارات و کارشناسان ذیربط ،در جلسه کمیته توسعه وترویج فرهنگ استاندارد گفت:مقوله توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، یک ضرورت قانونی است،که در بند 3 از ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب سال 1371 مجلس شورای اسلامی کاملا"مشهود است .

محمد حسین ماجدی اردکانی ادامه داد:با آنکه،این مهم، به صورت ماده قانونی از جمله شرح وظایف کارکنان سازمان استاندارد ،خودنمایی می نماید. ولی متاسفانه، در خوش بینانه ترین حالت حدودا"10 سالی است که این مقوله بر سر زبانها افتاده و با اهمیت شده است. بارها و بارها شنیده ، دیده و گفته ایم که استاندارد ،همانا ،نظم ،قاعده و قانون است. ولی بی توجه از کنار همین چیز هایی که زاییده و پرورانده خود ماست ،گذشته ایم.

   وی افزود:اگر بی مقدمه و بلادرنگ به سوی قانون رفته ،و خواسته باشیم از قانون بگوییم،همگی می دانیم که، قوانین، وضع و توسط مراکز قانون گزاری تصویب می شوند، تا برای همگان زندگی راحتی را به ارمغان بیاورند. ولی گاهاً اجرای قوانین آنقدر در گلوگاهها و در بخش های مختلف جامعه معطل می ماند، که هنگام اجراء ،از حلاوت و شیرینی لازم برخوردار نمی باشند،که شایسته است،جهت رفع این نقیصه ،تدابیر لازم توسط دست اندرکاران امر،اندیشیده شود.

مدیر کل استانداردیزد اظهار داشت: فرا گیر شدن استاندارد ،یعنی فراگیر شدن نظم،قانون وقاعده،در همه جا.باید در این واقعیت ،بیشترتامل نمائیم و تمامی اقشار جامعه، تمامی تصمیم گیران، تمامی مجریان قوانین و بطور کلی، تمامی انسانهای روی این کره خاکی دست به دست هم دهیم و در توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد کوشش مضاعف نمائیم. انشاالله به لطف خدا و با اینگونه طریقت کردن هر چه زودتر شاهد جامعه ای سالم تر،و منظم تر و پویاتر در زیر چترپروردگار،اسلام و استاندارد باشیم.

ماجدی اردکانی در پایان گفت:اقدام به برگزاری اولین همایش ملی استاندارد ،با رویکرد استانداردها،ضوابط و مقررات،نصب بیلبورد های تبلیغاتی در محوطه بیرونی اداره کل با مضامین استاندارد،امضاء تفاهم نامه های مختلف با ادارات و دانشگاهها،مذاکره با شورای اسلامی شهر یزد در باب انعقاد تفاهم نامه همکاری،برگزاری مسابقه نقاشی پیک نوروزی برای مقاطع پیش دبستان و دبستا ن برای پایه های دوم وششم ،از جمله اقدامات صورت گرفته درخصوص توسعه وترویج فرهنگ استاندارد توسط اداره کل استاندارد استان یزد است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا